OpenGL

logo OpenGL
Logo OpenGL  

V této části o programování v jazyku C se zaměřím na knihovnu OpenGL. Tato knihovna se používá pro vykreslování 3D objektů. Například při programování her. Nepopisuji zde syntax programovacího jazyka C. Tím se zabývá Programování v C/C++ a já budu předpokládat, že v C už umíte. Určitě bude i výhodou, pokud budete mít nastudované programování v Linuxu, ale není to nutné.

Obsah

Zdrojové soubory z příkladů pro linux si můžete stáhnout zde: zdrojaky-opengl.zip. Pro windows (Visual Studio) zde: zdrojaky-opengl-vs2013.zip.

Kromě toho se vám budou ještě hodit, pro kapitolu o assimpu, modely Supermana a Nanosuit.

Jak začít s OpenGL? Nejdřív musíte začít s matematikou. Tak hurá na to :-).

Matematické základy

  1. Matematika
    Popis goniometrických funkcí, vektorů a matic.
  2. 2D transformace
    Transformace souřadnic ve 2D.
  3. 3D transformace
    Transformace souřadnic ve 3D.
  4. Perspektiva
    Perspektivní zobrazní 3D prostoru.
  5. Osvětlení
    Phongův model, řešení osvětlení tělesa.

Úvod do OpenGL a souvisejících knihoven

  1. O OpenGL
    Teoretický úvod do OpenGL. Co je OpenGL, OpenGL ES, WebGL, Vulkán, GLSL a graphics pipelnine.
  2. GLFW vs Freeglut
    Vytvoření okna a interakce s klávesnicí a myší.
  3. Glad vs Glew
    Získání odkazů na OpenGL funkce pomocí knihoven Glad a Glew.
  4. OpenGL - matematické knihovny
    V této kapitole se podíváme na dvě knihovny, které vám pomohou s matematickými výpočty.

Začínáme programovat

  1. OpenGL - GLSL
    O GLSL (OpenGL shader language).
  2. OpenGL - shadery
    Použití shaderů (GLSL). Získávání odkazů na shader attribute a uniform proměnné.
  3. OpenGL - příklad
    První kompletní příklad vykreslování pomocí OpenGL. Trojúhelníky a jehlanu.
  4. OpenGL - kamera
    Vykreslování pomocí indexů vrcholů (glDrawElements()). Změna pozice kamery. Funkce LookAt().
  5. OpenGL - osvětlení
    Ambient, diffuse a specular osvětlení prakticky.
  6. OpenGL - textury
    Použití obrázku jako textury plochy.
  7. OpenGL - pohyb FPS
    Pohyb ve stylu FPS (First person shooter)
  8. OpenGL - Assimp
    Použití Open Asset Import Library pro zobrazení 3D modelů.
  9. OpenGL - zdroje
    Odkazy na zdroje a další OpenGL/WebGL/JOGL tutoriály.
Komentář Hlášení chyby
Vytvořeno: 27.10.2016
Naposledy upraveno: 27.10.2016
Tato stánka používá ke svému běhu cookies, díky kterým je možné monitorovat, co tu provádíte (ne že bych to bez cookies nezvládl). Také vás tu bude špehovat google analytics. Jestli si myslíte, že je to problém, vypněte si cookies ve vašem prohlížeči, nebo odejděte a už se nevracejte :-). Prohlížením tohoto webu souhlasíte s používáním cookies. Dozvědět se více..
Experimentální nastavení barev:
COLOR
GS
LB
RC
BG